Afspraak

We zaten in A. De bespreking was afgelopen en hij stelde voor om op dat gezellige terrasje in B nog wat na te kletsen bij een biertje. En of ik meereed. Nee want ik was op de fiets en moest toch die kant op. Oké, tot zo dan.
Tot zo.
Ik fietste de hoofdstraat uit. Na de rotonde rechtsaf de B-se Weg op. Die bleek opgebroken. Het fietspad niet dus ik fietste door en belde hem om te waarschuwen. Een zwoel bedoelde vrouwelijke robot deelde mij mede dat het toestel niet in gebruik was. Niet ongebruikelijk bij hem. Weer een rotonde, met zebra en stoplicht. Al wachtend weer oproep gedaan, zonder resultaat. Voorbij de rotonde werd de B-se Weg de A-se Straatweg, Aan de rand van A weer een rotonde en dan de Dorpsstraat in met aan het eind het plein met het inmiddels zonnige terras. Ik ging zitten en of ik iets wilde bestellen? Nee, ik wacht nog even op iemand.
Even.
Twee (toch maar) biertjes later kwam hij aanlopen. Rood, bezweet, geïrriteerd. Kwam A niet uit, omleiding. Waarom ik niet even gebeld had, ik had dat toch ook gezien? Op snelweg 2 rijstroken afgesloten. Vrachtwagen ja. File. Afslag B dus ook afgesloten en omgeleid. Had toen ring moeten nemen want was vergeten dat Dorpsstraat éénrichtingverkeer was. Zag P-route. Ging ook weer helemaal om B heen. Elke 100 meter kutstoplichten.
Vochtplekken onder zijn oksels. Hij keek op z’n horloge: nou, ééntje dan, moet eigenlijk… waar is mijn telefoontje?

