Stickers op boeken

Ik ben boos. Al heel lang. Je kunt geen (gedrukt) boek meer kopen of er zit een lelijke, dominante sticker opgeplakt:

Bekend Van TV!

Van De Auteur Van…!

Het Verhaal Van Zijn Ziekte!

Wat moet de consument hiermee? Wat voor informatie voegt het toe?
Is een boek dat bekend is van tv een beter boek? Is het zo ontzettend belangrijk dat de auteur al eens eerder een boek geschreven heeft? En dat het het verhaal van zijn ziekte is: staat dat dan niet gewoon op de achterflap?
En hangt er niet ook al een raamaffiche in de etalage van de boekhandel? En is het niet lang en breed geadverteerd via tientallen media?
Denkt de uitgever soms dat je op deze manier bestsellers maakt?

Ik, lezer, ben dus boos.
Omdat, als ik een duur boek aanschaf, het in feite beschadigd is: het ontwerp is naar god, de drukinkt is beschadigd, het papier of karton beschadigt als men de sticker probeert te verwijderen (ja, ook met de truc met de warme föhn).

Ik kwam nog op een idee: bij de aanschaf aan de boekhandelaar vragen of hij, behalve het prijsje, ook de sticker er aub af wil halen. Sindsdien ben ik er niet meer welkom.

Dames en heren uitgevers, houd hier alstublieft mee op. Scheelt een hoop geld.

Prijssticker

