Klein Vlaams lieke

Rozeke frambozeke
Mijn rozewangen blozeke
Ik steek u in een dozeke
En stuur u naar mijn kot

Daar wacht ik nog een pozeke
En droom mij uw lief kozeke
Want zozeke doet een zot

Ozeke3_L

_
Anders dan de titel suggereert is dit natuurlijk geen Vlaams. Het is fantasie-Vlaams. Zoals Toon Hermans fantasie-Frans gebruikte: ‘Une bosje beurre-fleure’.
Dit gedichtje is mijn ode aan het Vlaams. Omdat het Vlaams, met al z’n streekvarianten, betere en mooiere woorden heeft dan het Nederlands. Het Vlaams is de poëzie zelf.
Het tekeningetje is helemaal met de muis getekend, dus geen luxe drukgevoelige Wacom pen.

2 gedachten over “Klein Vlaams lieke”

    1. Hi Mariqe
      Met ijzeren wil, vaste hand en stalen zenuwen.
      Werken in lagen. Eerst schetsje maken (of een foto! – maar dat heb ik niet gedaan ik wilde vanaf nul), dan nieuwe laag erop en netjes overtrekken, spelen met lijndiktes en ruwheid van je tekengereedschap. Voor ieder onderdeel zoals achtergrond, haren, aparte kleuren etc een aparte laag. Photoshop, of, zoals ik: Pixelmator.app (13,99 euro bij de AppStore). En veel geduld.

      Like

Reacties zijn gesloten.