E=ah2

Albert Heijnstein

Albert Heijnstein! Hoe kom je op het idee. Oftewel WIE eigenlijk? Echt een schitterende vondst. E=ah2, het spreekt tot de verbeelding: waar zou hier de E voor staan? Vast niet voor energie, want na 10 minuten Appie is al mijn energie omgezet in massa en haalt mijn fiets ook de lichtsnelheid niet meer, zelfs nieteens relatief gesproken. Economie? Eenheidsworst? Ik ben geen beta, dus de a en de h blijft ook speculeren.
Ik heb hem inmiddels op een paar lokaties gezien. Deze is in de Mouthaansteeg, zijstraatje van de Haarlemmerdijk, naast bloemenboetiek Madelief. De blinde muur zit al zolang ik me herinner onder steeds wisselende graffiti en daar is deze nu overheengespoten. Het sjabloon is helaas een beetje verschoven. En Heijnstein kijkt een beetje zo van: móét dit?
Of is het toch Einstein zelf die zo kijkt, omdat hij in dat lullige shirt en met die verlepte tas is vereeuwigd?
E=ah2. Eenheidsworst is gelijk aan albert maal het kwadraat van heijn. Iets met heeel veeel nullen.

