Het getal Ik

ik ben uitgerekend
mijn leven mijn persoon getagd
mijn ziel mijn zaligheid gelabeld
mijn te voorspellen handelen
een staafgrafiek

uitgedrukt in cijfers lig ik klaar
zoek op leeftijd en geslacht
opleiding en inkomen
seksuele voorkeur drinkgedrag
en politieke kleur
verleid mij daag mij uit
trek mij over strepen tracht mij
aan te zetten tot

een waarde tussen een en tien
mijn kansen op geluk en liefde
een waarde tussen een en tien
mijn kansen op succes
een waarde tussen een en tien
de kans dat ik uw huis koop is
niet groot

ik ben zeg tien voor taal
en nog eens zes voor koopkracht
zet dat tegen elkaar af en ik ben
nul of generlei van waarde
voor de markt

acht cijfertoetsen na de piep
o kiertje voor mijn duizend vragen

laat een algoritme op mij los en weet
het einde mijner dagen

ik ben een cijffeerreeks
dat is mijn plaatje en dat plaatje is
weer uitgerekend
ik

X

