Gesloten op zon- en feestdagen

IdilleIdyllisch niet? Op zondag en op Koningsdag mag er niemand in. Alleen verzorgend verkeer natuurlijk. Laat Jeroen Dijsselbloem het niet horen! Zonnen en feesten op zon- en feestdagen. Niet meer de hele week. Dan rusten we lekker uit. Even voor de erg jongen: de afbreking ‘zon-’ staat voor ‘zondag’, niet voor ‘zonnige dagen’. Was het maar waar. Schijnt op zondag de zon niet? Een uitdaging want de zonnebank is gesloten, dus gebruik je creativiteit. Bijvoorbeeld een legpuzzel van 4.000 stukjes. Begin eerst met de hoekjes en dan de randjes. Niets is ook zo leuk als op een regenachtige zon(dag!)- of feestdag diep onderuitgezakt bij de pakken te gaan zitten neerkniezen en vol zelfverwijt en schaamte al je mislukkingen aan je voorbij laten trekken. Dit heeft al menig beeldend en literair meesterwerk opgeleverd.

De tekening is geen tekening (niets is wat het is) maar een fotomontage die door een slim gratis app-je is gehaald. Ik had ook iets kunnen doen met het Museumplein. Iets van “I ain’tsterdam on sundays

(Met dank ook aan wakkersgedichten voor de inspiratie.)

5 gedachten over “Gesloten op zon- en feestdagen”

  1. Opmerkelijk in barneveld vind ik altijd de ophef over koopzondagen.
    Een kerk of gebedshuis zou altijd geopend moeten zijn en juist dat is slechts geopend op zon- en feestdagen!

    Like

  2. Ernst, ik ga jou blog elders faboriet maken bij wordpress lukt dat niet of weet jij dat?
    Jou volgen via mail doe ik liever niet daar ik mijn inbox dan zo vol krijg. Ik blijf je lezen.

    Like

Reacties zijn gesloten.