Bomen

~ Goedemorgen, Vlier
~ Ook goedemorgen, Berk
~ Zullen we een boom opzetten?
~ Waarover?
~ Over dat takkewijf van gisteren
~ Oh die, met die bladblazer?
~ Ja die
~ En met dat enorme bos hout voor de deur?
~ Ja, en die houten Klaas van een vent van d’r
~ Die eikel, met z’n botte kapzaag
~ De beuk erin zou ik zeggen
~ Zo, jij hebt vaker met dat bijltje gehakt hè?
~ Ja, rooien die handel
~ Ha, met wortel en tak
~ Geen blad voor de mond
~ Van dik hout, wat je zegt
~ Door de houtversnipperaar
~ Tussen zes planken d’r mee
~ …
~ Maar ja die dochter van d’r
~ Oeioei, die slanke den
~ Ja, dat frisse jonge blaadje
~ Net achttien jaarringen, schat ik
~ Haar peertjes moeten nog wat rijpen
~ Het wordt er een met groene vingers
~ Uit het goede hout gesneden ja
~ Zoethout, haha
~ …
~ Ach ja
~ …
~ Nou, Berk, ouwe knar
~ Ok, ouwe treurwilg
~ Groeizame dag nog
~ Groeizame dag, jongen

Een gedachte over “Bomen”

  1. Leuk dat je mij bent gaan volgen Ernst. Regelmatig lees ik je site.
    Mocht je als link op mijn andere blog geplaatst wil worden, meld het me

    http//: wakkersgedichten.blogspot.nl

    Like

Reacties zijn gesloten.