ZP (alweer)

Zwarte Piet # 2014:

KanariePiet

2 gedachten over “ZP (alweer)”

  1. Kan Arie Piet zijn
    door zich
    in verenpracht
    te verhullen
    of moet je eerst
    de aangeleerde
    woorden spreken
    gelijk een papagaai?

    Mag ik zeggen dat ik tegen HÚN ben?
    Want het was de horde van Atilla
    die mijn voorouders voortjoeg
    naar de Lage Landen.

    Like

    1. Dat mag je zeggen natuurlijk. Weet je waar de term ‘Hun’ vandaan komt? Uit het eeuwenoude debat ‘Wij en Zij’. Of, in plat Lage-Lands: ‘Ons en Hunnie’. Dus werd het vechten. Dus woon ik nu op de mooiste plek op aarde, de Lage Landen.
      En Arie of Piet kan allebei niet. Veelste wit en veelste Hollands. Ik hou het bij Kanariepiet. En nu ga ik koffie zetten

      Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.