Feestje

‘Wat is dit nou?’
~ Wat bedoel je?
‘Wat moeten we met al dat spul? Jezus: kartonnen bordjes, plastic bestek, plastic bekertjes. En pizza’s. En wijn! Krijgen we een feestje?’
~ Nee, ik ga een feestje bouwen.
‘Wat valt er te vieren dan? Dat je, tegen alle vermoedens in, ongesteld bent?’
~ Nee druiloor, niks vermoedens, ik rijd met beide handen aan het stuur. Nee, ik ga een punt pizza in de magnetron gooien, trek een fles wijn open, ik draai héél hard mijn platen, sluit mijn ogen voor de troep en ik ga vieren dat jij beloofde deze week de afwas te doen.
‘So what? Stel je niet zo a…’
~ En dat het vandaag vrijdag is.
‘ … ‘
~ En misschien zuip ik de tweede fles ook leeg en als ik dan wakker word en alles staat er nog dan loop ik weg en je belt maar als je klaar bent en misschien valt er dan nog ergens over te praten.
‘ … ‘
~ En rammel niet zo met die borden, wil je? Er is hier een klein feestje ja?

