Verzegge en verschrijve

Ik ben er niet op uit, maar als ik versprekingen of verschrijvingen tegenkom noteer ik ze de laatste tijd graag. Omdat ik, als ik snel schrijf, mij ook nogal te buiten ga aan spelfouten en verschrijvingen. Geïnspireerd door het blog egoecho. Ik schrijf meestal met de pen. Dan schrijf ik ‘dti’ in plaats van ‘dit’, of ‘pploi’ in plaats van ‘plooi’, wat waarschijnlijk gewoon dyslexie is. Vandaar. Misschien dat ik er af en toe wat publiceer:

Bekende Neanders (leek opzet, leuk)

een blik Bende Nederlanders opentrekken

Verkiezingspogromma

Gooise Matroos (Matras – winkelende dame in reportage)

Slachtorgaan (‘pijn aan mijn -‘ patiënt in reportage)

Exsamen  (student over examentijd)

Pussy-album (in een ’Over Mij’)

Goed gebeft (gebekt)

Venpieltje (aardig buurjongetje leert band plakken)

Kalknavels

Incesteringsbank

Vluchtelingenkrampen (foto-onderschrift reportage over Oost-Turkije)

Boven zijn heetwater (AT5Nieuws presentatrice)

Bruidsluier (bruids-luier? webshop bruidskleding)

Gespentaille (wespen-)

Lacostevrij (lactosevrij – ‘food’ blog)

‘Afgelopen week ben ik op zoek geweest naar het vinden van fotolijstjes…’

‘… interessant om te zien hoe je op verschillende wijzen en manieren een product zo kan aanprijzen dat iedereen er een wilt aanschaffen.’ (blog student Marketing & Communicatie)

‘Aan het begin van de studie Communicatie dat ik nu volg op het Hogeschool Rotterdam…’ (idem)

2 gedachten over “Verzegge en verschrijve”

Reacties zijn gesloten.