Aasloop

Eng woord: aasloop. Van bedorven voedsel krijg je buikloop. Dus zal je van teveel aas eten wel aasloop krijgen. Ik heb er van mijn weten nooit last van gehad, terwijl ik toch wel een (matige) vleeseter ben. Eigenlijk zijn wij, mijn mede-vleeseters en ik, gewoon aaseters. Lijkenpikkers, aasgieren. Maar ik dwaal af.
Hoe kwam ik op ‘aasloop’? In onze buurt wordt een tamelijk groot en degelijk gebouwd pand volledig gerenoveerd. Het geraamte bestaat geheel uit gewapend beton. Daar het voorheen allemaal kamertjes voor verpleegsters waren moet er dus veel gesloopt worden. Daartoe vond men een firma genaamd A. A. Sloop te Aalsmeer bereid. Op hun bedrijfswagens wordt opgeroepen om voor al uw sloopwerk te gaan naar aasloop.nl. Voorop de wagens staat nog maar eens AASLOOP, maar dan in spiegelschrift, zodat je weet wie er achter je rijdt. Menig automobilist heeft wellicht hetzelfde overdacht als ik. De firma is dus gevestigd in Aalsmeer. Let wel: Aals-meer, dus niet Aal-smeer, anders moet ik dat ook weer uitleggen.

2 gedachten over “Aasloop”

Reacties zijn gesloten.