Dirk & Von

Beneden op straat kwam er een dronken man uit een auto gebuiteld. Achter het stuur zat een vrouw te hikken van de lach. Ook de man, languit liggend op de stoep, lachte onbedaarlijk. Toen hij mij zag nam hij een zittende houding aan en zwaaide vrolijk, waarna hij verontschuldigend zijn schouders ophaalde. Vervolgens ondernam hij, zich ophijsend aan het openstaande portier, verwoede pogingen om op te staan. Ik ging maar bescheiden van mijn open raam vandaan, voor het echt gênant zou worden. Op zeker moment verstomde het lachen van de twee en hoorde ik een derde stem: ‘Oké jongens, dit gaat dus niet. Achter dat stuur vandaan, ma. Pa, kom hier, ga achterin zitten. Nee, nú!’ Ik móest kijken. Ma kwam moeilijk op één schoen en een kousevoet de straat op gekropen, draaide zich in die gebukte houding om en liet zich op de achterbank vallen. En weer brullen van het lachen. De zoon smeet het portier dicht en ging achter het stuur, onderwijl grijnzend naar mij opkijkend en met zijn vinger cirkeltjes draaiend naast zijn oor. Toen ging ook zijn portier dicht en klonk plots heel hard Led Zeppelin uit de cd-speler. Hij scheurde weg. Achter de achterruit zat een feestelijke kartonnen krans met veel goud:
Dirk & Von 50.

Een gedachte over “Dirk & Von”

  1. Nog een geluk dat zoon op tijd ingreep. Eens goed uit de bol gaan, niemand die het liever doet dan ik. Maar alsjeblieft niet achter het stuur kruipen daarna!!! Ook niet als je net 50 geworden bent.. Eind goed al goed

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.