Handschoen

Voor mij uit
ligt iets donkers op mijn weg
het blijkt een handschoen
een linker

Niet dol op uitdagingen
pak ik hem toch maar op
en leg hem te vondel
op een in het oog springend
zadel van een brommer

Tegen beter weten in
hopend dat de eigenaar
voor de zekerheid
nog maar eens langsloopt

Met één geschoende hand
is het immers tamelijk
klote fietsen

Maar voor het zelfde geld
ziet hij het als uitdaging
en schrijft als hij thuiskomt
een gedicht

Je hebt van dat soort lui

6 gedachten over “Handschoen”

    1. Ivar, in jouw regel 12 komt een vreemde tekencombinatie voor: ‘Een punt van herkenning / Ofxe2x80xa6’. Ook een paar maal in de post waar je naar verwijst, maar dan weer andere combinaties. Wat betekenen ze? Of is het code voor een speciaal letterteken waar mijn domme pc niets van kan bakken?
      Mysterieus wel ;)

      Like

      1. Heeft te maken met de omzetting naar WordPress. Ik zag het pas later…moet zijn:
        Of…

        Excuses.
        Sanoma heeft ook mijn plaatjes veelal niet geplaatst. Het zij zo. Het voert te ver om alles opnieuw te plaatsen…
        Goed weekend!

        Like

Reacties zijn gesloten.