I amsterdam

I amsterdam – Ik bensterdam. De meest absurde reclameslogan die ik ooit ben tegen gekomen. Dat nep-hippe quasi-Engels! Ik heb er vaak op gekankerd, ik heb er de draak mee gestoken. Ik doe het nog, waar en wanneer ik kan. Ik heb het vervoegd om het belachelijke ervan te laten zien: you aresterdam – he issterdam… en verklaard dat ik mij geen Sterdammer voel.  Dat Sterdam niet eens bestaat.
Maat het bestaat wel:

Sterdam

Als spelfout op het stratenplan van de stad Pasig in de regio Metro Manila op de Filipijnen!
De wethouder Infrastructuur van Pasig is een dagje in Amsterdam geweest en natuurlijk maakte hij een selfie op het Museumplein. Hebbes! dacht hij en stuurde het naar de vergadering over de nieuwe wijk in zijn stad. Klaar was Kees.
We zijn toch maar mooi op de kaart gezet.
I fucksterdam

3 gedachten over “I amsterdam”

Reacties zijn gesloten.