Waarom de doden

Waarom de doden

Terwijl we ze herdenken
opdat de wereld niet vergeet
hou ik mijn hart vast
voor vandaag en morgen

Mannen vrouwen kinderen
sterven nu en straks weer
in conflicten kwesties missies…
honger opstand burgeroorlog
verdrinking verminking
marteling en moord

Waarom de doden

Als nieuwe tanks net zijn besteld
verse soldaten zijn klaargestoomd
kernkoppen worden geladen
niets geleerd is en alles
vergeten

Daarom: de doden

Herdenk
en bedenk een toekomst

~~~~~~~~~
Naar een idee van Cassandra, Denken aan de doden die nog zullen vallen, dodenherdenking nieuwe stijl, op haar blog Cassandraclub. Waard om helemaal te lezen: hier. Citaat: “Ik vind het goed om stil te staan bij al de slachtoffers en al het leed dat oorlogen veroorzaken. Maar ik wil uit dat nadenken iets leren voor de toekomst. Daarom zal ik vanavond tijdens de twee minuten stilte denken aan de slachtoffers die de toekomstige oorlogen zullen maken.”

Een gedachte over “Waarom de doden”

Reacties zijn gesloten.