Broodje

We zaten tussen-de-middag aan een triestig boterhammetje met zweterige boerenmetworst. ’t Enige eetbare dat zich in onze koelkast bevond. We hadden nog geen boodschappen gedaan.
Ineens keek ik naar mijn laatste stukje boterham. En ik had ineens geen trek meer. Ik zat hier verdomme boeren met worst te eten! Ik lust verdomme geen boeren. Laat staan hun worst.
Ook J. keek bedenkelijk, toen ik haar vraag naar mijn misprijzende gelaatsuitdrukking beantwoordde. Ze stond resoluut op. ‘Kom’, zei ze, ‘we gaan naar Pauw. Broodje warme bal doen!’

5 gedachten over “Broodje”

  1. Boeren met worst… ik dacht dat dit op de activiteit sloeg. Zelf kan ik heel goed boeren van radijs en komkommer. Boeren met worst moet ik dringend eens proberen.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.