Smart

Neem een smartwatch
en weet alles van jezelf,
de wereld kijkt mee.

Bloeddruk, wattage,
lichaamstemperatuur,
locatie, aantal stappen,
het sprongetje van je hart
als je wegdroomt bij
geheime liefdes.

Meer nog weet je nu,
dan alle artsen, psychologen,
consultants, handopleggers
en schuldhulpverleners die
je ooit bezocht hebt
bij elkaar.

Je bent gemeten, geweten.
gewikt en gewogen, alles
is bekend en vastgelegd,
gedeeld en duizend malen
uitgelezen.

Gedeelde smart is
dubbele smart

Nooit, nee nooit meer
kun je jezelf en de wereld
nog eens leuk verrassen.

Zo’n smartelijk klokje,
nee, laat mij maar lopen,
rammelend en struikelend
in zeven sloten tegelijk.

5 thoughts on “Smart”

  1. Een horloge draag ik al jaren niet meer.
    Mijn telefoon is mijn nieuwe klokje geworden.
    Vreemd genoeg bel ik nauwelijks meer met mijn telefoon ……

    Vriendelijke groet,

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.