Slangenleer

– Nel die ga je hier niet kope, Nel!
– W’rom niet? Effe passe ken geen kwaad.
– Se sijn tweedehands, Nel! Alles hier.
– Maar het is écht slangeleer, én ik wil se al meleefelang!
– Corneeliejaaa! Je krijgt sief en hief en schimmels.
– Mijn ’n biet. Doekie met brandewijn derover. Doodt alle bakteriëlen. Kijktoggisan, se passe. Mooi tog?
– Het is geen pónem Nel. Je hep nóú al dikke enkels. Kijk in die spiegel.
– Krijg nou de pleures! Okee, niks aan de hand, gewoon een weekie zwarte koffie met zonder koekies en veel roke. Ben ik so weer op me gewichie.
– Nel, je lijkt wel een temeier met die stiletto’s!
– Koopman, lijk ik op een temeier?
– Wat is een temeier?
– Okee, geinporem: Een temeier, beste man, is un vrouw die haar lichaam, alsmeden haar eigedunk en zellefrespect, per uur en tegen een nette finansjeele bijdrage, ter beschikking stelt aan een iederlijk, ter leniging van seksuwele en/of zijnsgerelateerde behoeftes, see kuu noden’ (révérence). Wat moet je d’r voor hebbe?
– Ze zijn van echt Argentijns slangenleer, dame. Doe maar twintig. Mantelzorgers krijgen korting ;)
– Vijftien.
– …
– V i j f t i e n !
– Nou, vooruit mop, neem mee.

2 gedachten over “Slangenleer”

Reacties zijn gesloten.