Hekken

Sommige mensen willen Nederland onaantrekkelijk maken voor vluchtelingen. Geen uitkering, slapen in een lekkende tent en zo. Sommigen gaan zelfs verder: we mogen onze staten niet meer schoonvegen, onze deuren en ramen niet meer schilderen. Ze willen stiekem ook dat ik mijn kop kaalscheer en er een hakenkruis op laat tatoeëren.
Maar mij wordt niks gevraagd. Desondanks ga ik toch een antwoord geven: in zo’n land wil ik niet wonen. En met ‘sommige mensen’ wil ik niet samen leven.
Vluchtelingen. Hun dorpen en steden zijn met de grond gelijk gemaakt waar ze bijstonden. Ze hebben hun familie zien uitmoorden. Ze weten niet eens meer door wie. Ze zijn een woestijn doorgetrokken. Ze zijn financieel uitgekleed. Ze hebben een zee of een halve oceaan overleefd en daar kinderen en volwassen mannen zien verzuipen. Ze hebben half Europa doorkruist en zijn onderweg geschoffeerd, gevangen gezet en voor rotte vis uitgemaakt. Gaan die zich laten tegenhouden door een tent en een hondendrol op straat?
Vluchtelingen. Nee, laat dat ‘crisis’ alsjeblieft achterwege: die crisis veroorzaakt Europa zelf, met z’n stomme hekken en mensonterende quota, en geflirt met moordenaars en mensenrechten-schenders. Het is een nep-crisis.
Oké, ik simplificeer, ik dik aan, maak er een have smartlap van. Dat doe ik als ik kwaad ben. En machteloos. Vanwege die betonnen muren van al of niet politiek correct geroep en gezwets.
Hier mijn kleine roepje:
Hekken weg en handen uit de mouwen: en wég is je crisis.

5 gedachten over “Hekken”

  1. Die vluchtelingen hebben een imago-probleem: het zijn namelijk mensen. De meesten zijn als jij en ik, maar zijn verdreven van huis en haard en hebben een afschuwelijke tijd en reis achter de rug. Natuurlijk zitten er ook misdadigers tussen, psychopaten, verkrachters, moordenaars, oorlogsmisdadigers, waarschijnlijk in dezelfde verhoudingen als waarin je ze tegenkomt in gemeenten als in Almere of Steenwijk. Maar die heb je er niet 1,2,3 uitgevist. Die zullen we moeten ‘uitzweten’, want ze zijn geen reden om alle vluchtelingen te weigeren. Geheel eens dus Ernst.

    Liked by 3 people

  2. Totaal niet eens, gelukkig is van mening verschillen toegestaan. Echte vluchtelingen moet je helpen, niet in een lekkende tent… Tijdelijk, tot je terug kan naar waar je thuishoort. Helaas zit er ook ander volk tussen, die eigenlijk helemaal geen vluchteling zijn, die moet je niet helpen, want het zijn zij die de crisis veroorzaakt hebben door zich ginds als barbaren te gedragen.

    Liked by 1 persoon

    1. Pip, ik vind elke mening evenveel waard. Tenslotte zullen de geschiedenisboeken wel uitmaken wie er ‘gelijk’ had. Meestal niemand ;-)
      ‘Wij’ hebben hier trouwens ook onze eigen barbaren en ook daar weten we raad mee.
      Serieus bedankt voor je reactie, ik hou wel van een beetje tegengas ;-)

      Like

Reacties zijn gesloten.