Hee, Piet, zijn jullie dat?

Toevallig, ik doe het niet zo vaak, bekeek ik weer eens de bezoekers-statistiek van On&zin. Had ik tot nu toe (14:04) alweer 20 ‘aanloopjes’ gehad. Maar nu het gekke: 11 daarvan kwamen uit Spanje! Ik krijg bezoek uit vele vreemde uithoeken van de wereld – zelfs uit Kenia – allemaal verdwaald natuurlijk, ergens op het web een verkeerde wissel genomen, maar Spanje?

Na enig nadenken kreeg ik het volgende vermoeden: December naakt.
Ze zijn daar, aan het hof van de Bisschop van Mira, als gekken Nederlandse bloggers gaan bespioneren. Om erachter te komen of wij alweer aan de Zwartepietendiscussie zijn begonnen!
Altijd weer die handelsbelangen…

5 gedachten over “Hee, Piet, zijn jullie dat?”

  1. Ik maakte een tijdje terug dit werkje omtrent de Pietenstrijd.:

    Pietenstrijd

    De zwarte hand…
    die om de hoek van de deur
    wat strooigoed werpt
    En dan nu de strijd
    of dat wel kan…
    Roet in de schoorsteen
    is nu eenmaal
    van die kleur
    U en ik
    zouden er
    uniform uitzien
    na de daling
    Èn dan díe klim vooraf!
    Stijgen in aanzien

    Liked by 1 persoon

  2. Piet is gewoon Vlaams voor penis… en dan is december ook nog naakt. Ik dacht even een dubbele bodem te ontwaren.
    Ge kunt ze daar allemaal gewoon bij hun pietje hebben Ernst. Dat is dan weer Vlaams voor beetnemen.

    Liked by 1 persoon

  3. Ai, spooky. Ik weet niet hoe betrouwbaar die herkomstcijfers zijn, maar Myra is Turks en behoort misschien wel tot het kalifaat nu….don’t lose your head en schrijf maar beter positief over sint Kalief en zijn chop chop-pieten.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.