Wachten

Urenlang heb ik
Staan turen door het kleine raam
Maar niks gezien

De pannen van het dak
Daar aan de overkant
De schoorsteen
Met soms wat kringelrook
Een oude schotel die
Duidelijk al jaren
Aan een snoertje bungelt in de wind
En opgewonden kauwtjes rond het nest
Onder de goot

Nee, ik heb niks gezien
Ja, ik had koffie en die is koud
Niks gezien en niks gedacht
Alleen gewacht

Nog een week
Dan komen ze me halen
Krijgen ze me terug
Van weggeweest
Van 13 maanden balenTralies

2 gedachten over “Wachten”

  1. Elke gevangenis die ik al bezocht heb (en dat zijn er veel), heeft ze… die kauwen. Sommige gevangenen maken een nestvallertje tam, zeker zij die nog langer dan een week op de verlossing moeten wachten. En de koffie is er niet alleen koud, maar ook nog eens niet te zuipen. Blij dat ik altijd aan de juiste kant van de tralies zat. Mooi Ernst.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.