… want ja, het moest er maar weer eens van komen. Veel te lang stil geweest hierzo. Wel ook veel gebeurd, meestal leuke zaken. Grootste overwinning (ik durf het nu zelfs op te schrijven): gestopt met roken. Definitief. Cold turkey. Zelfs de ‘derde maand dip’ overleefd zonder terugval.
Ook: een nieuwe woning. In de Kinkerstraat, ons oude buurtje waar ik mijn jongste jaren doorbracht en waar J en ik, later, voor ’t eerst zijn gaan samenwonen.
Voornemen: dát nooit meer. Verhuizen bedoel ik. Sjonge wat spaart een mens (althans één zoals ik) een ongelofelijke hoeveelheid zooi op in zijn huis. Veel weggedaan en -gegooid dus. We hadden de grootste verhuiswagen ooit.
Intussen druk aan ’t werk in twee huizen (met twee huren!) maar had veel hulp van broer en zussen. En het is een heerlijk huis, in een leuke buurt, en we wonen op de 5e etage, en we hebben voor ’t eerst een ‘buitenruimte’, een loggia, een soort inpandig balkon dus. We kijken over heel oud-west uit en zien het Rijksmuseum en het Olympisch Stadion.
Verder: ruzie gehad met de belastingdienst, wat is opgelost door een tip van een van mijn zussen en een geweldig mens; ruzie gehad met mijn mobiele provider, wat ik zelf oploste door over te stappen naar een ander. Zit nu beetje tegen mijn principe in aan de smartphone. Haha, maar wel leuk.
Enfin, morgen is J jarig en gaan we maar eens ouderwets uit eten.

En weer af en toe een stukkie schrijven.

schoorsteentjes-03
(deel van) ons uitzicht
8 gedachten over “…”

Geef een reactie

